lunes, 17 de enero de 2022

Monday, 17th January 2022

 TODAY IN CLASS:

-Welcome to a new mate!

-Picture description (P.)


 -Corrección TOEIC tactics for, Practice test 1, reading part 7, textos para comprensión (TEXTS FROM PAGES 25 + 26 + 27):

153.B   154.C   155.B   156.A   157.C   158.B   159.B   160.D   161.C  

-Corrección Listening from 01 Listening part 1, Oxford B2, TRACK 1: 

1.B   2.A   3.C   4.A   5.B

 -Corrección Book, page 162 sobre PHRASAL VERBS: A

Muy importante la explicación de debajo de la página 162. 











 -Revisión de fonética.

PHONETICS:

Bird /bɜːd/, blood /blʌd/, burn /bɜːn/, charge /ʧɑːʤ/, church /ʧɜːʧ/, decided /dɪˈsaɪdɪd/, delicious /dɪˈlɪʃəs/, famous /ˈfeɪməs/, flood /flʌd/, heart /hɑːt/, hurt /hɜːt/, looked /lʊkt/, minute /ˈmɪnɪt/, mountain  /ˈmaʊntɪn/, nervous /ˈnɜːvəs/, turn /tɜːn/, woman /ˈwʊmən/, women /ˈwɪmɪn/, word /wɜːd/, work /wɜːk/, world /wɜːld/

HOMEWORK:

-Narrative writing (150-190 words) en pasado incluyendo las siguientes palabras (que puedes encontrar en QUIZLET): birder, windmill, to come up with, soap, racoon, attendee, to take on, to give out, to carry out, to pass on

-Listening from EFOrangeSTDNTS, page 13, track 1.27, ejercicios a) + b)

No hay comentarios:

Publicar un comentario