DIARIO DE CLASE |
|||
Miércoles 24/06/20 |
Lunes 29/06/20 |
|
|
-Book, page 21, bubble 1 for David interrumpting the class. -Puesta en común ONE DAY AT A TIME, season 2, episode 2. -Book, page 136, GRAMMAR BANK, 3A, ejercicio 3Aa -Book, page 25, 2PRONUNCIATION: a) + b ) + d)listening 2.7 -Corrección Book, page 117, WRITING 5, “An informal email”: a) + b) |
Meeting outdoors!! |
|
|
Lunes 15/06/20 |
Martes 16/06/20 |
Miércoles 17/06/20 |
Lunes 22/06/20 |
-Puesta en común de ONE DAY AT A TIME, season 2, episode 1. -Alusión a la entrada del blog sobre
“town´s” -Corrección Book, page 135, GRAMMAR BANK, section 2B about POSSESSIVE:
2Bb -Corrección Book, page 23, CAN YOU UNDERSTAND THIS TEXT? -Book, page 22, REVISE AND CHECK, VOCABULARY: a) |
-Book, page 22, REVISE&CHECK, VOCABULARY
b) + c) -Book, page 23, CAN YOU UNDERSTAND THESE
PEOPLE? -Picture comparison (Javi) -Ejercicio sobre
“easily-confused verbs” |
-Song: “What doesn´t kill makes you stronger” -Corrección EFPinkWrkbk, page 17 sobre Past
Simple, Past Cotinuous & Used to, ejercicios a) |
-Ejercicio sobre past continuous, past simple
y used to. -Book, page 136, GRAMMAR BANK, section 3A,
teoría sobre PAST SIMPLE / PAST CONTINUOUS / USED TO -Book, page 24, 1GRAMMAR: speaking about the
picture -Book, page 21, 6SPEAKING (Javier) |
Miércoles 03/06/20 |
Lunes 08/06/20 |
Martes 09/06/20 |
Miércoles 10/06/20 |
-Book, page 20, 1VOCABULARY -Book, page 154, VOCABULARY BANK, 1 PLACES -Book, page 19, 2LISTENING&SPEAKING, b) reading -Book, page 22, REVISE&CHECK, GRAMMAR |
-Corrección EBAU “Elvis lives!” -About “off-licence” & “fishmonger” -Book, page 19: resumen de text + listening
“Harry” de 2LISTENING&SPEAKING d), track 1.40 |
-Book, page 154, VOCABULARY BANK, 2 -Book, page 19, 2LISTENING&SPEAKING,
listening 1.40 -Speaking about 2LISTENING&SPEAKING, page
19 -Book, page 20, 3GRAMMAR a) |
-General Knowledge contest -Book, page 135, GRAMMAR BANK 2B , ejercicio
2Bb |
Miércoles 20/05/20 |
Lunes 25/05/20 |
Miércoles 27/05/20 |
Lunes 01/06/20 |
-Puesta en común ONE DAY AT A TIME,
capítulo 12. -Book, page 153, VOCABULARY BANK
2 “Verb with go” + 3 “More verb phrases”. -WILD QUIZLET -Book, page 16, 6READING, hemos acabado la
primera parte del texto. |
-Corrección
reading T/F + vocabulario -Listening FCE
complete information -Revisión modales
con ejercicio. |
-Ejercicio y
revisión de modales + uso de infinitivo y gerundio -Book, page 114, corrección de writing +
speaking -Picture
comparison (Óscar) |
-Puesta en común ONE DAY AT A TIME (1/13) -Book, pages
20& 21, 5READING -Corrección
ejercicios sobre uso de present simple / present continuous |
Lunes 11/05/20 |
Miércoles 13/05/20 |
Viernes 15/05/20 |
Lunes 18/05/20 |
-Song: “Mean” (Glee) -Corrección WORD FORMATION FCE |
-Corección texto IELT “Gardens of China” -Book, page 16, 5GRAMMAR a) + e) -Book, page 17, 7SPEAKING |
-Ejercicio de
revisión de uso de tiempos verbales -Book,page 152, VOCABULARY BANK, 2. -Book, page 14, 1VOCABULARY, e) + f) con
listening 1.27 -Book, page 16, 6READING b) speaking |
-Speaking:
resumen de la historia de Rob & Jenny -Book, page 13, PRACTICAL ENGLISH 3. -Corrección texto Selectividad “Dragons” -Picture comparison: Gema |
Lunes 27/04/20 |
Miércoles 29/04/20 |
Lunes 04/05/20 |
Miércoles 06/05/20 |
-Corrección reading
NOFCE. -Book, page 12+13,
PRACTICAL ENGLISH 2 -Corrección
test Stanley level 2, page 57 |
-Puesta en común
ONE DAY AT A TIME 1/10. -Cloze text FCE -Book, page 15,
4SPEAKING&WRITING, reading and speaking about a) |
-Book, page 14,
1VOCABULARY, a) -Book, page 15,
terminamos 4SPEAKING&WRITING -Book, page 15,
3LISTENING -Corrección reading FCE multiple choice |
-Book, page 134,
GRAMMAR BANK, 2A: PRESENT TENSES -Book, page 153,
VOCABULARY BANK, 1 “Things to pack” -Puesta en común ONE DAY AT A TIME, 1/11. |
Lunes 6/04/20 |
Viernes 10/04/20 |
Lunes 13/04/20 |
Lunes 20/04/20 |
-Comentarios sobre correcciones de writings -Puesta en común ONE DAY AT A TIME, 1/8 -Book, page 10, 4GRAMMAR a) -Book, page 152, VOCABULARY BANK, 1. -Book, page 12, PRACTICAL ENGLISH, 1. |
-Puesta en común ONE DAY AT A TIME 1/09 -Ejercicios sobre REPORTED SPEECH -Reading multiple choice no FCE. |
-Book, 5READING,
con speaking -Revisión teórica
de la pasiva causative. -Corrección FCE, cloze text |
-Corrección reading
gapped text “London´s finest bookshop” -Explicación de la pasiva causative + ½ ejercicio del libro, page 146 -Corrección Transformations
FCE. |
Lunes 09/03/20 |
Miércoles 11/03/20 |
Miércoles 01/04/20 |
Viernes 03/04/20 |
-FCE cloze text -FCE open cloze -FCE listening situations |
-Revisión QUIZLET, vocabulario de ONE DAY AT A
TIME (fracas!) -Book, page 8 SPEAKING |
-Puesta en común ONE DAY AT A TIME 1/6 -Book, page 9, 3LISTENING&SPEAKING,
listening 1.15 |
-Ejercicios
variados de FCE Target -Revisión QUIZLET -Book, reading and speaking with page 8,
1VOCABULARY |
Lunes 24/02/20 |
Miércoles 26/02/20 |
Lunes 02/03/20 |
Miércoles 04/03/20 |
-Puesta en común de ONE DAY AT A TIME, season 1, episode 3 -Corrección C21: EFOrangePhotoc.Grammar pag 151: Question formation a)
+ b)= REVISIÓN DE SUBJECT OBJECT QUESTIONS / ORDER REPORTED QUESTIONS: faltan
las tres últimas frases. |
-Book, page 6, 6LISTENING&SPEAKING
complete -Speaking about brands |
-Corrección
reading EF. -Terminar
corrección sobre preguntas en reported speech (C21) -Puesta en común ONE DAY AT A TIME, season 1,
episode 5. -Terminar book page 4, 2PRONUNCIATION |
-FCE reading gapped text -FCE picture comparison (David) -FCE word formation -FCE listening situations (solo 4) |
Lunes 10/02/20 |
Miércoles 12/02/20 |
Lunes 17/02/20 |
Miércoles 19/02/20 |
-Puesta en común de ONE DAY AT A TIME, season 1, episode 2 -Corrección book, pages 4+5, 3READING b) -Speaking about names |
-Fonética de la palabra “soldier”. -FCE Cloze text -Speaking: are we
multitasking persons? Are to-do list important for us? -FCE: Picture
comparison (Alba) -Speaking: Working
with people? No, thanks!! |
-Puesta en común de ONE DAY AT A TIME, season
1, episode 3 -Revisión QUIZLET
& fonética -Book, page 5,
3READING&VOCABULARY, ejercicio e) de vocabulario -Book, page 132, GRAMMAR BANK 1A: ejercicio
1Aa |
-Song: “Downtown” (Glee / Petula Clark) -Corrección
ejercicio 1Ab, GRAMMAR BANK, page 132 |
Lunes 27/01/20 |
Miércoles 29/01/20 |
Lunes 03/02/20 |
Miércoles 05/02/20 |
-Proud of our poems! -Resumen escrito en clase del texto que han
leído para hoy. -Corrección reading FCE GAPPED TEXT. -Speaking about levels of happiness -Book, page 96, 4LISTENING |
-Entrega del Nuevo manual: ENGLISH FILE
INTERMEDIATE PLUS -Juego de speaking: Give your opinion |
-Análisis del
índice de contenidos del Nuevo libro. -Puesta en común
y resumen escrito de ONE DAY AT A TIME, season 1, episode 1 -Transformation
FCE -Corrección
parcial de ejercicio sobre uso de tiempos verbales. |
-Corrección multiple matching reading “ -Continuar
corrección ejercicio review of verb forms from -Book page 4,
1SPEAKING&LISTENING: a) speaking |
Lunes 13/01/20 |
Miércoles 15/01/20 |
Lunes 21/01/20 |
Miércoles 23/01/20 |
-Revisión escrita de fonética + QUIZLET -Book, pages 100 & 101: reading, speaking and listening. |
-Picture comparison: Javi -Book, page 102, PRONUNCIATION -Corrección reading book, page 103. Speaking: influencies in your life |
-Song: “To make
you feel my love” (Bob Dylan / Glee): nos faltan las dos últimas estrofas. -Esquema de la
rima de la canción. -Composición de
un poema con palabras que rimen. |
-Terminar canción “To make you feel my love”
(Bon Dylan / Glee). -Terminar de
componer poemas en equipos. -Lectura de los
poemas por parte de cada equipo. -Correción FCE
word formation (dos ejercicios) |
Miércoles 11/12/19 |
Lunes 16/12/19 |
Miércoles 18 y 23 /12/19 |
Miércoles 8/01/20 |
-Book, page 93, PRACTICAL ENGLISH 3, listening -Book, page 121, 10 A BIOGRAPHY -Book, page 99, 3GRAMMAR sobre QUESTION TAGS -Book, page 151, GRAMMAR BANK 10B sobre QUESTION TAGS -Speaking: weddings |
-Song: “Mary´s boy child” (Glee) |
-Sólo Javier / solo Juanma -Speaking about him. -Book, page 151,
corrección ejercicios 10Ba sobre QUESTION TAGS -Book, page 102, REVISE & CHECK GRAMMAR -Book, listening page 103, CAN YOU UNDERSTAND
THESE PEOPLE? |
-Speaking: one wish for one mate (usando las
expresiones IF ONLY / I WISH) -Corrección book, page 102, VOCABULARY
completo |
Miércoles 27/11/19 |
Lunes 2/12/19 |
Miércoles 4/12/19 |
Lunes 9/12/19 |
-Ejercicio sobre adjetivos en –ED / -ING -Listening book, page 92, 2, PRACTICAL ENGLISH -Corrección ejercicio sobre Relative clauses (book, page 95, 2GRAMMAR
a) |
-FCE Open cloze. -Speaking about the topic in that open cloze -Corrección
ejercicio sobre WOULD RATHER. -Picture
comparison (Oscar) |
-Listening FCE
matching -FCE reading multiple choice -Lectura en voz
alta y comprensión reading page 95 |
-Corrección book, page 98 b) + c)
comprehension questions -Listening 5.35 + 5.36 book, page 99 -Revisión escrita QUIZLET |
Miércoles 13/11/19 |
Lunes 18/11/19 |
Miércoles 20/11/19 |
Lunes 25/11/19 |
-Revisión QUIZLET: - para Javi y David -Corrección ejercicios varios TARGET FIRST -PRACTICAL ENGLISH, page 92, 1: “Jenny gets
a surprise” -Recordamos las caractetísticas del ESSAY
para el writing de homework |
-Song: “Give your heart a break” (Glee) -Corrección Book, page 163, VOCABULARY BANK, 2 -Revisión
explicación sobre uso de FOR / SINCE y PRESENT PERFECT / PRESENT PERFECT
CONTINUOUS |
-Corrección
ejercicio sobre FOR / SINCE + PRESENT PERFECT CONTINUOUS -Explicación detallada de las oraciones de relativo
Book, GRAMMAR BANK, page 150 -Inicio del ejercicio 10Aa de page 150, GRAMMAR
BANK |
-Revisión de la
explicación sobre relative clauses (David) -Book, page 150,
GRAMMAR BANK, corrección ejericicios 10Aa + 10Ab -FCE: reading
multiple choice -Revisión
preposiciones con un breve ejercicio. |
Miércoles 30/10/19 |
Lunes 04/11/19 |
Miércoles 06/11/19 |
Lunes, 11/11/19 |
-Entrega de writings corregidos. -Inventar una historia y explicarla a los
compañeros. -Book, page 73, listening PRACTICAL ENGLISH. -Corrección parcial ejercicio sobre PAST
MODALS |
-Lectura y
corrección en clase de gapped text FCE -Speaking about our high schools and teachers. -Corrección book, page 91, VOCABULARY &
PRONUNCIATION |
-Book, page 163, VOCABULARY BANK, WORD
BUILDING, 1Making nouns from verbs -Book, page 91, 5
LISTENING & SPEAKING: a) + b) + c) + d) nos hemos quedado en la frase 4 |
-Speaking: new colours in Spain -Book, page 91, terminar listening. -Corrección FCE reading multiple matching. -Corrección phonetic transcription |
Miércoles 16/10/19 |
Lunes 21/10/19 |
Miércoles 23/10/19 |
Lunes 28/10/2019 |
-Speaking: practice and luck -Revisión QUIZLET en pantalla (fatal) -Book, listening and reading page 86 -Corrección parcial TEST STANTEY. -Revisión de OUGHT TO y MODALS + PRESENT
PERFECT |
-Revisión OUGHT TO. -Explicación PAST MODALS (should have gone) -Ejercicio sobre PAST MODALS -Speaking: what have I learnt today? -Terminar
corrección de TEST STANLEY, page 56 -Corrección
parcial Cloze Test FCE |
-Corrección
GRAMMAR BANK page 148 sobre condicionales -Listening FCE T/F. -FCE Word formation: corrección -FCE, CLOZE: inicio de corrección -Speaking: ordinary schools or special school
for differently abled |
-Revisión escrita
de QUIZLET -Resumen escrito
en clase de un texto que han leído en casa. -Book, page 89, READING AND SPEAKING -Corrección COPY 2: Word formation FCE + cloze
text FCE |
Miércoles 2/10/19 |
Lunes, 7/10/19 |
Miércoles 9/10/19 |
Lunes 14/10/19 |
-Juego TRUE / FALSE sentence, para
“conocerse” -Propuestas metodológicas para la clase -Listening CHALLENGE 4,CD 1, track 14: Great plague in London. |
Book, page 84, 1 READING & SPEAKING a) +
b) +c) +d) |
-Corrección
ejercicio condicionales tipo 2 -Readings and
speaking page 85. -Grammar page 85 -Grammar Bank
page 148: teoría + ejercicio a) -Inicio SPEAKING
page 86 |
-Song: “If I had you” (Adam Lambert) -Comments abour
writings |
sábado, 1 de agosto de 2020
This has been our course 2019/2020. Congratulations for your hard work!!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario