TODAY IN CLASS:
-Organización: trabajo PET los lunes, porque hay más
tiempo para preparar el fin de semana.
-Revisión de
vocabulario:
Mayoría de edad
|
Contratar
|
||
Ambos
|
Rechazar
|
||
Amenaza
|
Horno
|
||
Ramo de flores
|
Obligatorio
|
||
Silla de ruedas
|
Llevar un
negocio
|
||
Permitirse
(lujo)
|
Egoísta
|
||
Tejer
|
Propina
|
||
Exposición
|
Hueso
|
-BOOK, page 40, READING: reading and phonetics +
correction exercises 1 + 2 + 3ª
-Explicación
gramatical sobre la estructura y formación de los tiempos verbales en inglés:
SIMPLE / PERFECT
VOCABULARY:
Afford (to), as well (as), become independent (to),
bone, both, bride, bridesmaid, bunch of flowers, come of age, compulsory, do
crafts (to), do karate (to), doubt, even,
event, exhibition, hire (to), I´d rather + bare infinitive, knit (to), lobster, oven, pensioner, reject (to), run a business (to), scarf, selfish, thief, threat, tip, wedding
dress, wheelchair, would you be so kind as to…?
HOMEWORK:
-BOOK, page 143, 4.1.a + 4.2a + 4.2b
-Fotocopia
formación / traducción de tiempos verbales (por email9
-Ejercicio de Transformations
del PET (por email).
-Short writing with the vocabulary we have reviewed in
class today.
No hay comentarios:
Publicar un comentario